Autor: Paula Hawkins
Naslov: Djevojka u vlaku
(eng. The Girl on the Train)
Izdavač: Mozaik knjiga
Godina izdanja: 2015
328 str., meki uvez
Kupi knjigu

11141195_968190409859720_3026577702022446639_n

Djevojka u vlaku nevjerojatan je psihološki triler koji se ne ispušta iz ruku. Paula Hawkins natjerat će vas da potpuno drugačije gledate na običnu vožnju vlakom.

Kako je Djevojka u vlaku iznimno popularna u posljednje vrijeme, svi ju hvale i nisam čula niti jedan loši dojam o njoj, odlučila sam da je vrijeme da ju i ja pročitam. U početku sam bila pomalo skeptična jer inače ne čitam trilere i nisam veliki fan krimića, ali odlučila sam joj dati šansu. Vjerujte mi, vrijedilo je. Pročitala sam ju u jednom danu i potpuno me oduševila.
Iako je u početku malčice dosadna jer tek upoznajemo glavne likove, radnja ubrzo postane napetija i od tog trenutka knjiga se više ne ispušta iz ruku. Budući da je pokretač radnje ubojstvo, naravno da sam tijekom cijele knjige pokušavala pogoditi tko je ubojica, no to mi nije uspjelo. Bila sam uvjerena da sam barem u jednom trenutku sumnjala na svakog od likova, no na kraju se ispostavilo da sam jednog lika zaboravila. Ipak, ja nisam najbolja osoba za reći je li Djevojka u vlaku predvidiva ili nije jer ja obično nikada ne pogodim krivca.

Likovi u ovoj knjizi iznimno su kompleksni i vrlo dobro razrađeni, no ne mogu reći da mi se ijedan od likova doista svidio. Nemoguće ih je podijeliti na dobre i loše jer svaki od njih ima neku svoju tajnu, manu ili problem, a smatram da upravo to čini ovu knjigu toliko dobrom.
Rachel, naša glavna ”junakinja”, nepouzdan je pripovjedač s mnogo problema, a čitanje iz njene perspektive ponekad je bilo iznimno teško. Iako mi se kao osoba ne sviđa, ne mogu poreći da je jedinstven i zanimljiv protagonist. Nikada do sada nisam imala prilike čitati o protagonistu koji ima problem s alkoholom i čiji je život uništen do te mjere da nisam mogla odlučiti bih li ju mrzila što si to radi ili ju jednostavno žalila. Također mi se svidjelo što se na kraju knjige vidjela znatna promjena u Rachelinoj osobnosti, no ta se promjena nije dogodila ‘preko noći’, već se postupno razvijala kroz cijelu knjigu. Ipak, većinu vremena bila je samo jadna i njene odluke nisu uvijek bile najpametnije.

Djevojka u vlaku pisana je iz tri perspektive koje se savršeno nadopunjuju i čine cijelu priču zadivljujućom. Posebno mi se sviđa što postoje dijelovi iz žrtvine perspektive, jer u drugim knjigama to uglavnom nije slučaj.
Stil pisanja je zaista očaravajući i unatoč tomu što se ponekad opisi znaju odužiti i čine se bespotrebnima, sve se savršeno uklapa i povremena odugovlačenja se lako zanemare. Nemam neki poseban razlog, no posljednja rečenica me oborila s nogu i smatram da je savršena završnica ovako odličnoj knjizi.
Ako je ovo tek prvi roman Paule Hawkins, jedva čekam vidjeti što će sljedeće napisati, jer sigurna sam da će biti jednako dobro, ako ne i bolje.

Svakako preporučam Djevojku u vlaku ako ju još niste pročitali, čak i ako niste ljubitelji ovog žanra. Iz prve ruke znam da u ovoj knjizi može uživati svatko.

