Autor: Jessica Sorensen
Naslov: Tajna Elle i Miche
(eng. The Secret of Ella and Micha)
Serijal: Tajna #1
Izdavač: Znanje
Godina izdanja: 2014
240 str., meki uvez
Kupi knjigu

tajna-elle-i-miche

Ella i Micha najbolji su prijatelji oduvijek, no životne okolnosti su ih razdvojile. Kada se ponovno susretnu, svi osjećaji koje su gajili jedno prema drugome se vraćaju, no oni više nisu iste osobe koje su nekad bili. Tajna Elle i Miche priča je o bijegu od prošlosti i spoznaji prave ljubavi. 

Tajna Elle i Miche jedna je od rijetkih knjiga u posljednje vrijeme koja me uspjela držati budnom sve dok ju nisam završila. Počela sam ju čitati slučajno i nisam imala neka velika očekivanja, no na kraju sam zaista uživala u njoj. Izaziva ovisnost i jednostavno ju je nemoguće ispustiti iz ruku. Želim odmah naglasiti da je daleko od najbolje knjige koju sam pročitala, ali je savršena ako želite knjigu koja će držati vašu pažnju i kroz koju ćete samo proletjeti. Cijela knjiga fokusira se na odnos između Elle i Miche, i u prošlosti i u sadašnjosti, ali se također bavi i nekim važnijim pitanjima poput odrastanja u ”opasnom” naselju, problema s alkoholom i obiteljskih odnosa. Budući da ova knjiga pripada new adult žanru, prije svega je ljubavna priča s nekoliko ”odraslijih” scena pa bih ovu knjigu preporučila nešto zrelijim čitateljima.

U ovoj knjizi mnogo su važniji sami likovi nego radnja, a cijela priča koncentrira se na lik Elle te kako njena prošlost i ljudi oko nje utječu na njene osjećaje. Smatram da je njen lik jako dobro zamišljen, a promjena u njenom karakteru doista je vidljiva i uvjerljiva. Ipak, mnogo mi se više sviđa ”stara” Ella i potpuno shvaćam zašto ju Micha želi vratiti. ”Nova” Ella često mi je išla na živce jer se borila protiv same sebe i pokušavala je biti netko drugi, netko tko ona jednostavno ne može biti. Posebno me frustrirala kad je mislila da može pobjeći od svih problema i ostaviti druge da se nose s posljedicama, umjesto da se sama suoči s problemima i pokuša ih riješiti.
Ostali likovi lijepo nadopunjuju Ellinu priču, a svatko od njih ima svoju priču i svoje probleme, koji se isprepliću tijekom knjige i čine ovu priču još boljom i kompleksnijom. Lik Miche mi je posebno zanimljiv jer totalno padam na likove poput njega. Ipak, posebno ga volim zbog činjenice da nije želio odustati od Elle čak i kad je ona željela odustati od sebe same. Mislim da svatko treba jednog Michu u svom životu.

Najveće razočaranje u ovoj knjizi mi je stil kojim je pisana. Još sam nekako prešla preko dijelova iz Elline perspektive, iako sam i ondje pronašla mnoge zamjerke, ali dijelovi iz Michine perspektive su bili previše patetični za moj ukus i puni klišeja. Jednostavno nije zvučalo realistično i smatram da Jessica Sorensen ne bi trebala pisati iz muške perspektive. Dijalozi su mi također nekoliko puta zasmetali jer su bili čudni i nisu imali baš puno smisla, a često sam se znala i pogubiti tijekom čitanja zbog čega sam se morala vratiti na početak odlomka kako bih shvatila o čemu se radi. Radnja se ponekad odvijala prebrzo i autorica je samo skakala s jedne scene na drugu bez da je prije toga potpuno razjasnila prethodnu. To ponekad funkcionira i dodaje knjizi dozu misterije, no ovdje to nije bio slučaj. Bilo je samo zbunjujuće.

Sada zvuči kao da me mnogo toga smetalo, no to zapravo nije istina. Nevjerojatno je lako uživjeti se u priču i povezati s likovima, a tada sitnice poput stila pisanja postanu potpuno nevažne. Tajna Elle i Miche slomila mi je srce nekoliko puta, no također me mnogo puta nasmijala, što je, po mom mišljenju, odlika dobre knjige. Svakako ju preporučam ako ste fan ovog žanra, a ako tek želite otkriti new adult, ova knjiga je odličan početak.

