Autor: Ursula Poznanski
Naslov: Bog podzemlja
(njem. Erebos)
Izdavač: Znanje
Godina izdanja: 2014
360 str., meki uvez
Kupi knjigu

bog-podzemlja-279x423

Zapanjujuća knjiga o opasnosti virtualnog svijeta koja ostavlja bez daha. Nakon Boga podzemlja, nikada više nećete gledati na kompjutorske igrice na isti način.

Kad sam prvi put čula za Boga podzemlja, malo me podsjetila na Ready Player One, fantastičnu knjigu koju sam pročitala prošlo ljeto. Ipak, sad nakon što sam pročitala i Boga podzemlja, moram reći da se te dvije knjige uvelike razlikuju. Čak bih se usudila reći da mi je Bog podzemlja nešto draža.
Svijet Ereba nevjerojatno je dobro osmišljen i nekoliko sam puta poželjela da zaista postoji i da i ja mogu igrati tu fantastičnu igricu. Čak i u trenucima kad me potpuno izbezumila. Ipak, još više od svijeta Ereba me fascinirao način na koji je sve to zapravo funkcioniralo i postepeno otkrivanje misterije. Zajedno smo s Nickom zaplovili u taj pomalo zastrašujući svijet, a kad su napokon svi dijelovi slagalice sjeli na svoje mjesto, ostala sam potpuno oduševljena. Ursula Poznanski je genijalka i potrebno je nevjerojatno mnogo mašte da bi se stvorila ovakva knjiga. Osim same igrice, oduševilo me i to što se autorica pozabavila time kako igrica utječe na igrače u stvarnom svijetu. Nismo vidjeli samo Nicka i njegov doživljaj igrice, već smo bili upoznati sa svim Erebovim ”čarima” i posljedicama koje je igranje ostavljalo na ljude koji ju igraju i njihovu okolinu.

Nick je jedan od najrealističnijih protagonista s kojima sam se susrela. Iako nisu uvijek najpametniji, njegovi su postupci uvijek bili uvjerljivi i potpuno sam ga shvaćala svaki put kad je nešto rekao ili učinio jer bih ja na njegovom mjestu vjerojatno postupila jednako. Njegova opsjednutost Erebom potpuno je shvatljiva i svidjelo mi se što je njegova ovisnost o igrici bila toliko detaljno prikazana.
Svaki od sporednih likova pridonio je stvaranju cijele priče, čak i ako pojedinačno možda nisu bili dovoljno dobro razrađeni. Neki su bili ondje samo kao primjeri kako se ovisnost može manifestirati na različite načine ili kako igrica drugačije djeluje na svakog pojedinca, dok su neki likovi imali mnogo važniju ulogu.
Jedina stvar koja me pomalo smetala u ovoj knjizi je odnos između Emily i Nicka. Od samog početka prilično je jasno da se Emily sviđa Nicku, no način na koji se Emily ponaša prema Nicku ostavlja me potpuno zbunjenom. Stalno se igrala toplo-hladno s Nickom i to me izluđivalo, a kasniji razvoj njihovog odnosa postao je potpuno nerealan i ne mogu baš reći da mi se svidio, no to je ovdje stvar ukusa.

Bog podzemlja pisan je jednostavnim, no efektnim stilom i knjiga izaziva ovisnost gotovo jednako koliko i igrica o kojoj govori. Ursula Poznanski vrsna je spisateljica s bezgraničnom količinom mašte i zaista joj se divim na ovom svijetu koji je stvorila. Još bih istaknula i činjenicu da, unatoč tomu što je stvorila toliko kompleksan svijet, autorica nije odlučila pretvoriti ovu knjigu serijal, što je danas rijetkost s knjigama za mlade. Ograničila se na jednu knjigu, koja je dorađena do savršenstva i tu je stala, što neizmjerno cijenim. Nastavak bi bio potpuno suvišan.
Svakako bih u budućnosti željela pročitati još koju knjigu ove autorice, no morat ću pričekati da netko od izdavača odluči prevesti još neku njezinu knjigu (nažalost, ne znam njemački).

Ako još niste, svakako pročitajte Boga podzemlja, u ovoj knjizi mogu jednako uživati i tinejdžeri i oni nešto stariji, a ljubitelji kompjutorskih igrica će ju obožavati. Bog podzemlja svakako je vrijedan vaše pažnje i jedan je od najboljih primjera cyber punka koje sam imala prilike čitati.

