Autor: Colleen Hoover
Naslov: Bez nade
(eng. Hopeless)
Izdavač: Algoritam
Godina izdanja: 2014.
304 str., meki uvez
Kupi knjigu

161804_3

Bez nade iznimno je emocionalan roman za mlade, no jednako će rasplakati sve uzraste. 

Iako ovaj roman pripada young adult žanru, ja bih ga radije svrstala u new adult, prvenstveno zato što su problemi u ovoj knjizi malo ozbiljniji, a i postoje određene scene koje su sličnije onima u new adultu. Bez nade je prvenstveno ljubavna priča, no radnja obuhvaća i mnogo ozbiljnije teme od romanse između dvaju tinejdžera. Tajne i problemi iz prošlosti  upravo su ono što čini ovu knjigu toliko tužnom i emocionalnom, no istovremeno i predivnom i nemogućom za ispustiti iz ruku. Na samom početku knjiga obiluje klišejima i stereotipima i bila sam uvjerena da ću uživati u njoj, no neću ju voljeti. E pa, bila sam potpuno u krivu. Vrlo brzo klišeji nestanu i autorica stvara potpuno nove i originalne situacije za likove. Tijekom cijele prve trećine knjige nisam se mogla prestati smijati. Colleen Hoover ima zaista odličan smisao za humor, a svaka interakcija između Sky i Holdera tjerala me na smijeh. Barem u početku. Ipak, znala sam da to dobro raspoloženje neće potrajati jer je bilo predobro da bi trajalo. Posljednje dvije trećine knjige odvele su me na emocionalni vlak smrti i natjerale da pročitam ostatak knjige u jednom dahu. Naravno, i kasnije je bilo zabavnih i lijepih trenutaka, no smjer u kojem je radnja otišla bio je potpuno neočekivan. Iako sam već nekoliko puta rekla koliko je ova knjiga zapravo tužna, nisam se rasplakala niti jednom tijekom čitanja. Ipak, kad sam pročitala posljednji redak u knjizi, nisam se više mogla suzdržati. Taj prokleti posljednji redak natjerao me da osjetim baš sve emocije koje sam osjećala tijekom knjige, ali ovog puta sve odjednom. Colleen Hoover stvarno zna kako doprijeti do čitatelja.

Bilo mi je nevjerojatno lako povezati se sa Sky jer smo dosta slične po karakteru i većinu odluka koje je donijela tijekom knjige bih i sama donijela. Njen odnos s Holderom u samom početku bio je mi je stvarno zabavan jer su oboje jednako tvrdoglavi, ali posebno mi se svidjela činjenica da se Sky toliko puta ”osramotila” pred Holderom, no njemu je to jednostavno bilo smiješno i prihvatio je to kao dio nje.
Trebam li uopće naglašavati koliko volim Holdera? Iako je na samom početku prilično ćudljiv i temperamentan, već je tada imao moje srce, a kasnije je samo opravdao to moje povjerenje. Sve u vezi njega potpuno je predivno (znam da sad zvučim kao zaljubljena tinejdžerica, no nisam li?), a način na koji ga Sky opisuje jednostavno ga čini još savršenijim. Autorica je uspjela spojiti dvoje likova s iznimno tragičnom prošlošću koji se savršeno nadopunjuju i najbolja su utjeha jedno drugom, bez da njihova veza izgleda usiljeno i neprirodno. Iako neki čitatelji smatraju da je njihova veza malo previše, ako uzmemo u obzir okolnosti u kojima se nalaze, ja se ne slažem s tim. Upravo je ta veza ono što pomaže oboma prebroditi tešku prošlost jer da nemaju jedno drugo, mislim da bi oboje poludjeli. Jedino u čemu bih se možda složila je to da su scene seksa suvišne. Knjiga bi sasvim dobro funkcionirala bez njih, ali ne mogu reći da su mi nešto pretjerano smetale.

Postala sam ovisna o ovoj knjizi od trenutka kad sam ju počela čitati, a koliko sam čula, upravo je to čar svih knjiga ove autorice. Iako sam stil nije ni u čemu poseban, jednostavan je i lak za čitanje, a Colleen Hoover uspijeva s malo riječi dočarati sve osjećaje i važne trenutke glavnih likova. Već sam ranije spomenula koliko volim autoričin smisao za humor i ne sjećam se da me ijedna knjiga ikad toliko nasmijala kao ova, što je ironično, s obzirom na to da me u jednakoj količini i rastužila. Nemam pojma kako joj uspijeva pronaći savršeni balans između humora i tuge, ali radi to jednostavno savršeno. Gotovo sam zaboravila spomenuti značenje naslova i koliko se savršeno uklapa. Govorim prvenstveno o originalnom naslovu, ali moram pohvaliti i prevoditeljicu Zrinku Budak jer je na jednostavan način uspjela objasniti značenje metafore tako da i oni koji ne znaju engleski mogu lako shvatiti o čemu se zapravo radi.

Bez nade nije knjiga za svakoga i mogu shvatiti da je nekim čitateljima sve to skupa jednostavno previše drame, ali ja stvarno obožavam ovu knjigu i preporučila bih ju, bez obzira na to hoće li vam se svidjeti ili ne. Čak i ako se u početku ne čini kao nešto što bi vam se svidjelo, nastavite čitati jer poruka ove knjige i osjećaji koje u vama izazove u potpunosti su vrijedni toga.

