Veliki sam fan audioknjiga i željela bih ih malo popularizirati među čitateljima. Naravno da ja, kao i svaki drugi knjigoljubac, volim sjesti negdje s knjigom u ruci (i po mogućnosti i kavom u drugoj ruci) i samo čitati, no to ponekad nije moguće. U životu postoje mnoge situacije kada jednostavno moramo napraviti sve one obične dosadne poslove poput kuhanja i pospremanja ili jednostavno moramo stići od točke A do točke B, bilo pješice, autom, biciklom ili nekako drugačije. Kad se nađemo u takvim situacijama, prilično je nezgodno držati knjigu u ruci i jednostavno čitati. Ipak, to ne znači da ne možemo i to vrijeme iskoristiti za svoj najdraži hobi. Upravo zbog toga audioknjige su savršeno rješenje. Multitasking je neophodan ako želite ostati produktivni, a istovremeno se zabaviti uz svoju najdražu knjigu.


Odakle moja ljubav prema audioknjigama?
Otkrila sam audioknjige prošlo ljeto i od tada ih obožavam. Moja prva audioknjiga ikad bila je The Fault in Our Stars i bila je to ljubav na prvi pogled (ili na prvo slušanje?). Nakon toga uslijedile su brojne druge audioknjige, a ja sam shvatila koliko zapravo vremena u životu gubim na brojne nevažne i dosadne stvari. Sada slušam audioknjigu kad god kuham i peglam, a najdraže mi je slušati audioknjigu dok pješačim kući iz škole, budući da rijetko imam društvo, a šetnja traje pola sata i poprilično je dosadna. Također, meni obično pozli ako više od nekoliko minuta nešto čitam u autu, stoga je audioknjiga savršena za dulje, dosadne vožnje automobilom.


Što nam audioknjige mogu ponuditi, a obične knjige ne
Osim što vam pomažu da ne gubite vrijeme i uživate čak i u inače dosadnim trenucima, audioknjige daju jedno posebno iskustvo svakom čitatelju. Ako je pripovjedač dobar, knjigu možete iskusiti na jednoj potpuno novoj razini i uživati u knjizi gotovo kao da ste dio nje. Posebno bih istaknula pripovjedača koji mi je nedavno privukao pažnju. Santino Fontana, kojeg i trenutno slušam, a pripovjedač je knjige You, autorice Caroline Kepnes, najbolji je pripovjedač audioknjiga kojeg sam do sada imala prilike slušati. Mislim da ne bih niti upola toliko uživala u ovoj knjizi da sam ju čitala na ”standardni” način.


Mane koje možemo preokrenuti u svoju korist
Najveći mana audioknjigama je ta što nema audioknjiga na hrvatskom jeziku. Barem ne onih koje bi mene zanimale. Kod nas audioknjige još uvijek nisu dovoljno poznate da bi ih netko radio na hrvatskom što je šteta jer mnogo knjigoljubaca jednostavno ne barata toliko dobro engleskim jezikom da bi se upustilo u avanturu kao što je slušanje cijele knjige na engleskom. Ja u tom aspektu nemam problema jer već nekoliko godina čitam i slušam knjige na engleskom (što mi je, usput, zaista pomoglo u poboljšanju mog engleskog).


Kako do audioknjiga?
Ako nemate problema s engleskim i želite uploviti u svijet audioknjiga, preporučam vam stranicu audible.com jer kad se registrirate, prvu audioknjigu dobijete potpuno besplatno.
Također bih vam preporučila da za slušanje audioknjiga skinete i besplatnu aplikaciju Smart Audiobook Player jer vam pruža dodatne mogućnosti pri slušanju kako biste mogli prilagoditi audioknjigu svojim potrebama. Posebna prednost ovoj aplikaciji je mogućnost reproduciranja različitih formata jer ponekad audioknjige nisu u standardnom mp3 formatu pa ih mobitel možda ne može prepoznati, no ova aplikacija je savršeno rješenje.


Preporuke
Prije nego što završim, htjela bih vam preporučiti nekoliko audioknjiga koje sam i sama slušala i koje su mi ostale u sjećanju. Imajte na umu da sada preporučujem prema kvaliteti audioknjige, a ne prema kvaliteti sadržaja jer svakako postoje odlične knjige koje nisu dobre audioknjige i dobre audioknjige koje su loše knjige.
Eleanor and Park, zbog savršene izmjene između muškog i ženskog pripovjedača pa nije postalo zbunjujuće iz čije je perspektive određeni dio knjige. Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe, jer je pripovjedač odlično baratao španjolskim i naglasci su bili izvedeni perfektno. Paper Towns, jer je pripovjedač sam autor, John Green. The Fault in Our Stars, jer mi je bila prva pa ju moram ovdje svrstati. We Were Liars, jer me ostavila bez daha. I naravno, You, iz razloga koje sam već navela, ali i zato što je knjiga pisana u drugom licu, što daje jedan poseban osjećaj kad slušaš pripovjedača da priča o tebi.


Zaključak – pokušajte!
Svakako vam preporučam da iskušate audioknjige ako još niste, meni su svakako pomogle da više čitam i da pročitam možda i neke knjige koje inače ne bih pročitala (jer nisu prevedene na hrvatski). Uz audioknjige više nikada nećete gubiti vrijeme, a dosadni poslovi postat će jednostavni i bezbolni (vjerujte mi, više se uopće ne živciram kad moram obaviti neki kućanski posao, sad ga samo vidim kao priliku za čitanje dobre knjige). Pokušajte, nemate što izgubiti!

