Autor: Caroline Kepnes
Naslov: You
Serijal: You #1
Izdavač: Atria Books
Godina izdanja: 2014
424 str., tvrdi uvez
Kupi knjigu

20821614

You je nezaboravan roman drugačiji od bilo čega što ste ikada pročitali. Pomalo zastrašujuć, ali istovremeno nevjerojatno fascinantan, promijenit će vaš pogled na svijet i natjerati vas da preispitujete sve što vas okružuje.

Čim sam čula za ovu knjigu, morala sam ju pročitati jer je zvučala stvarno obećavajuće. Odmah me zainteresirala ideja o vezi između stalkera i njegove žrtve, a kada se tomu dodaju i svi pozitivni komentari koje sam vidjela, nisam mogla ne pročitati ju.
Nemoguće je ovu knjigu svrstati u određeni žanr. Iako se većina knjige bavi odnosom između dvoje glavnih likova, You definitivno nije ljubavni roman. Ova knjiga je jednostavno nešto posve drugačije i novo, ali najsličnija bi zapravo bila psihološkom trileru, iako to zapravo nije. Prije nego što nastavim, želim napomenuti da ova knjiga definitivno nije za svakoga i smatram da You ili obožavaš (poput mene) ili ju u potpunosti prezireš. Nemoguće je za ovu knjigu osjećati nešto između.

Svi su likovi u ovoj knjizi na ovaj ili onaj način grozni. Ovdje govorim isključivo o njihovom karakteru, a ne o načinu na koji je njihov lik razrađen, jer je taj dio odrađen jednostavno fantastično. Svaki lik ima nešto što ga čini pomalo jezivim i definitivno nisu tip osobe koje bismo htjeli u svom životu, ali zajedno funkcioniraju savršeno, a način na koji se njihove priče isprepliću prilično me fascinirao.
Joe je vjerojatno najkompleksniji protagonist ikada i uopće ne pretjerujem. Biti u njegovu umu bilo je doista zanimljivo iskustvo i iako je to potpuno krivo, uživala sam biti u njegovoj glavi. Iako je od samog početka očito da je poprilično sjeban (ispričavam se na izrazu) i jeziv, nemoguće ga je ne voljeti i ne suosjećati s njim. Drugim ljudima on se čini kao dobar dečko, drag i normalan, ali u svojoj glavi on je zapravo nešto potpuno drugo. Iako je potpuno opsjednut s Beck, on zapravo uopće ne misli da radi nešto loše i toliko ležerno govori o svim tim groznim stvarima koje čini, kao da je to najnormalnija stvar na svijetu. Upravo činjenica da se on drugima čini kao potpuno normalan tjera me da se zapitam poznajem li i ja nekoga poput Joea.
Beck je zapravo poprilično jadna i nisam se mogla natjerati da suosjećam s njom. Iako ju Joe obožava, nisam zapravo moga vidjeti razlog tomu, budući da je prilično dosadna i nezanimljiva. Ipak, bilo ju je nevjerojatno lako uhoditi, a posebno me smetala činjenica što je ona zapravo uživala u tome što Joe zna toliko stvari o njoj (iako nije bila svjesna u kolikoj mjeri je on zapravo opsjednut njome). Unatoč činjenici da mi nije bila nimalo draga, svakako ne mislim da je zaslužila sve to što joj se dogodilo, jer definitivno nije.
Peach me živcirala gotovo jednako koliko i Joea, ali njen me lik također prilično fascinirao jer je vrlo originalan, a njena je priča zapravo prilično tužna. Ni ona nije zaslužila ono što joj se dogodilo, no ne mogu reći da mi je bilo posebno krivo jer ju, unatoč svemu, nisam mogla podnijeti.

Da je You pisana iz Beckine perspektive, bio bi to samo još jedan ljubavni roman s neočekivanim preokretom na kraju. Ipak, čitanje iz Joeove perspektive upravo je ono što čini ovu knjigu toliko posebnom, a činjenica da je pisana u drugom licu i u sadašnjosti stvara posebnu, pomalo zastrašujuću atmosferu i čitatelj se ne osjeća kao da mu autor priča priču, već da i on sam (čitatelj) sudjeluje u priči. Iako sam već nekoliko puta spomenula kako je ova priča čudna i pomalo jeziva, željela bih napomenuti i da je istovremeno stvarno zabavna i da sam se često na glas smijala jer su Joeovi komentari na ljude i pojave koje ga okružuju ponekad toliko smiješni (i istiniti), da se jednostavno ne možeš ne nasmijati. Caroline Kepnes stvarno zna kako napisati dobru knjigu u kojoj savršeno kombinira nekoliko žanrova i uspjela je sve to upakirati u jednu, gotovo savršenu, knjigu. Jedva čekam pročitati još neku njenu knjigu, a posebno se veselim nastavku ove genijalne knjige, Hidden Bodies, koji izlazi početkom sljedeće godine.

Ako ste zainteresirani za ovu knjigu, od srca bih vam preporučila da slušate audioknjigu jer je You uvjerljivo najbolja audioknjiga koju sam imala prilike slušati. Santino Fontana savršeno je dočarao Joeov karakter i glas, a budući da je knjiga pisana u drugom licu, čitatelj (ili u ovom slučaju slušatelj) ima osjećaj kao da pripovjedač govori upravo njemu. Obožavam ovu audioknjigu i ako imate priliku, svakako joj dajte šansu.

