Autor: Marie Lu
Naslov: Legenda
(eng. Legend)
Serijal: Legenda #1
Izdavač: Lumen
Godina izdanja: 2015.
248 str., tvrdi uvez
Kupi knjigu

Naslovnica_Legenda-web

Uzbudljiv distopijski roman koji nećete moći ispustiti iz ruku. Legenda će vas očaravati od prve do posljednje rečenice.

Znala sam da ću obožavati Legendu čim sam pročitala prvu rečenicu i nisam se prevarila. Iako ima karakteristike ostalih distopijskih romana (zla vlada, grozna podjela ljudi po statusu, jedno ili dvoje tinejdžera koji mogu spasiti državu – ili ju uništiti…), ova je knjiga poprilično drugačija od ostalih distopija koje sam imala prilike čitati. Posebno mi se svidjelo što upoznajemo taj distopijski svijet iz dva potpuno različita kuta i istovremeno otkrivamo i njegove dobre i loše strane. Dayeva perspektiva daje nam jasnu sliku onog lošeg dijela i od početka je očito da država ne funkcionira dobro, ali naša druga junakinja, June, ne misli tako i vjeruje u vladu i sve što su je od malena učili. Knjiga je prepuna akcije od samog početka, a Dayevi pothvati su zaista impresivni i mislim da je upravo to ono što me odmah ”navuklo” na ovu knjigu. Ipak, stvari se gotovo odmah kompliciraju i stvaraju savršen temelj za daljnju radnju.
Kad sam jednom počela čitati Legendu, nisam ju mogla ispustiti jer se konstantno nešto događalo i uopće nije bilo onih dosadnih dijelova gdje autorica opisuje krajolik ili što već. Ipak, knjiga je iznimno vizualna i bez problema sam mogla u glavi zamisliti kako cijeli taj distopijski svijet izgleda. Kraj je bio posebno fantastičan, prepun akcije i neočekivanih preokreta. Rijetko ovo govorim, ali Legenda bi bila odličan film upravo zbog hrpe akcije i vizualnih elemenata prisutnih tijekom cijele knjige.

Glavni likovi razrađeni su prilično dobro i jako mi se sviđa što su toliko različiti i dolaze iz potpuno različitih sredina, a istovremeno su zapravo poprilično slični i savršeno se nadopunjuju.
Day mi je malčice draži od June, ali to je vjerojatno zato što nije cijeli život živio pod staklenim zvonom u bogatoj obitelji kao June i njegov pogled na svijet je puno realniji. Već sam spomenula kako me njegovi pothvati fasciniraju, ali posebno mi je drago što je on na njih ponosan i, unatoč tomu što je kriminalac, ne osjeća krivnju ni za što što je učinio.
June mi je pak, s druge strane, poprilično išla na živce na samom početku. Shvaćam njene stavove i sve to, ali svejedno me ponekad frustrirala. Ipak, neizmjerno joj se divim na tolikoj inteligenciji i pronicavosti i moram priznati da je poprilično opasna i cool. Kako je knjiga odmicala, zapravo mi se sve više sviđala i smatram da je autorica upravo to željela i postići jer to znači da se njen lik dobro razvio tijekom knjige.

Ako sam dobro shvatila iz Zahvala, Marie Lu počela je s pisanjem ove knjige kad joj je bilo samo četrnaest. Naravno, ovo nije ona verzija koju je tada pisala, ali sam svejedno impresionirana. Njen stil je uglavnom jednostavan i ne komplicira s bespotrebnim opisima. Također ne odugovlači s radnjom i sve se odvija brzo, no opet ne prebrzo da ne bismo mogli pohvatati što se događa. Ne znam kako joj to uspijeva, ali u ovoj knjizi funkcionira odlično. Već sam pohvalila izmjenu između dvije perspektive, ali nije na odmet još jednom spomenuti koliko dobro taj način pripovijedanja pristaje u ovu priču. Svakako planiram nastaviti s ovom trilogijom jer je prva knjiga prilično fantastična, a čula sam da su ostale dvije još bolje.

Vama svakako preporučam Legendu jer ćete ju pročitati dok kažete keks, a o likovima i svijetu razmišljat ćete još i nekoliko dana kasnije. Iako sam očekivala da će biti dobra, ova me knjiga oduševila i nadmašila je sva moja očekivanja. Usudila bih se čak reći da je Legenda najbolji distopijski roman koji sam do sada pročitala. Ili barem među favoritima.

