Autor: Vladimira Becić
Naslov: Orsia
Izdavač: Algoritam
Godina izdanja: 2013.
284 str., tvrdi uvez
Kupi knjigu

155752_3

Najbolji hrvatski fantasy roman za mlade. Orsia donosi novi pogled na svijet vampira i pravo je osvježenje za hrvatsku književnost.

Moram priznati da sam bila pomalo skeptična što se tiče ove knjige jer moja prethodna iskustva s hrvatskim knjigama za mlade nisu baš najsretnija. Ipak, Orsia me uspjela potpuno oduševiti i srušiti sve moje predrasude. Svijet Orsie osmišljen je nevjerojatno dobro i dočaran prilično detaljno, a sukob između tradicionalnog i suvremenog u ovoj knjizi dobiva potpuno novu dimenziju. Autoričini vampiri poprilično su mi se svidjeli, a osjetila sam nevjerojatno olakšanje kad sam se uvjerila da nisu ni približno slični onim vampirima iz Sumraka. Dapače, čini mi se da cijela knjiga pomalo ismijava Sumrak sagu i svjetleće vampire što je možda i najveći razlog zašto mi se ova knjiga svidjela. Još jedan veliki plus ovoj knjizi je to što nema romantike. Da, postoje dvoje likova koji razviju osjećaje jedno prema drugome, ali to je prilično nevažno i definitivno nije centar radnje.

Likovi su me u početku poprilično živcirali jer se nisu ponašali u skladu sa svojim godinama. Ipak, to se vrlo brzo promijenilo i zapravo sam se uspjela povezati s gotovo svim likovima.
Leana mi je možda najdraža od naših glavnih junakinja jer se ponašala najodraslije i najrazumnije od svih likova. Njeni su motivi bili uvjerljivi i realni, a njeno ponašanje u određenim situacijama primjereno, što ne mogu reći za ostale likove.
Anthea je previše djetinjasta za moj ukus i nije mi se pretjerano svidjela, ali mi je njena fasciniranost ljudima bila zabavna i zanimljiva. Ipak, smatram da nije znala cijeniti ono što ima i zapravo je bila jedno veliko razmaženo derište.
Nika me čak najviše nervirala, iako sam ju željela razumjeti. Poprilično smo slične jer ni ja ne volim izlaske i knjige i osama su mi draže, ali ona se ponašala previše nezrelo i nikako nisam mogla shvatiti čemu tolika nesigurnost i manjak samopouzdanja.
Kieransei (napokon sam mu zapamtila ime) mi je svakako najdraži lik, a njegova priča dodala je posebnu notu misterije cijeloj knjizi. Upravo zbog njegove prošlosti smatram da je kraj Orsie pomalo nepotpun i nekako ostavlja mjesta za nastavak.

Vladimira Becić piše zaista dobro, za razliku od nekih drugih hrvatskih autora knjiga za mlade čije sam knjige imala prilike čitati, što me ugodno iznenadilo. Jedina zamjerka koju imam je kajkavski govor koji je korišten u dijalozima u početku. Shvaćam da je željela dočarati zagrebački govor, no ja ga većinu vremena ne mogu smisliti pa mi je to malčice zasmetalo, no primijetila sam da kasnije likovi počnu koristiti normalan hrvatski jezik pa su i dijalozi odmah postali bolji. Antheino miješanje jezika mi je čak bilo i zabavno, dodalo je dozu posebnosti i originalnosti, a uspjelo je i još bolje dočarati Antheinu buntovnost.
Svakako se nadam da će Vladimira Becić uskoro objaviti još koju knjigu jer ću ju s veseljem pročitati. Ugodno sam iznenađena kvalitetom ove knjige svi moji stavovi da je hrvatska literatura za mlade katastrofa padaju u vodu.

Od srca vam preporučam Orsiu, čak i ako niste osobiti fan vampira. Obećajem vam da su ovi vampiri puno bolji od onih iz Sumraka, a i radnja je puno, puno kompleksnija i uzbudljivija. Dajte Orsiji šansu, obećajem da nećete požaliti. Ja svakako nisam.

