Naslov: Dečki koje sam voljela
(eng. To All the Boys I’ve Loved Before)
Izdavač: Fokus
340 str., meki uvez

decki-koje-sam-voljela-mu-2_1467371123518

Ako vam se čita nešto lagano i slatko, Dečki koje sam voljela odličan je izbor. Savršena knjiga za opuštanje i odmor.

Nemojte uzimati ovu knjigu u ruke očekujući epsku ljubavnu priču jer to nećete dobiti. Ipak, želite li slatku i zabavnu ljubavnu priču s puno drame i dinamike bez previše ozbiljnosti, ovdje ćete pronaći sve što tražite. Smatram da će u Dečki koje sam voljela najviše uživati tinejdžerice jer je to očito bila i ciljana publika, dok bi oni nešto stariji mogli smatrati ovu knjigu nerealnom i pretjerano dramatičnom. Kako god bilo, ja sam samo još jedna tinedjžerica koja je neizmjerno uživala čitajući ovu zabavnu ljubavnu priču pa bih ju stoga i preporučila svima koji su raspoloženi za nešto kratko i slatko.

Radnja romana prati šesnaestogodišnju Laru Jean koja dečke preboli tako da im napiše ljubavno pismo koje zatim spremi u kutiju za šešire i nikada ne pošalje. Ipak, jednog dana sva njena ljubavna pisma netko pošalje, a Larin ljubavni život iznenada postane pun neočekivanih događaja i preokreta. Pročitavši ovaj kratki opis, vjerojatno pretpostavljate kako se ispostavi da su ti dečki kojima je Lara Jean pisala zapravo zaljubljeni u nju. E pa, i jeste i niste u pravu. Zapravo i niste. Da, ovaj roman je prilično predvidljiv i vrlo je lako pogoditi s kim će Lara Jean na kraju knjige završiti, ali sama radnja i Larine reakcije na događaje ono je što čini ovu knjigu toliko zabavnom i stvara ovisnost. Još jedan veliki plus je činjenica da nema tzv. instalove, već su Larini osjećaji prema tim dečkima, kao i njihovi osjećaji prema njoj, stvoreni postupno i čine se potpuno prirodnima, što je veliko osvježenje u literaturi za mlade.

Sama Lara Jean neodoljiva je glavna junakinja koju jednostavno ne možeš ne voljeti. Neki bi rekli da je vrlo naivna, ja ju smatram samo nevinom i drugačijom od ljudi koji ju okružuju. Potpuno je neiskvarena i simpatična, samo jedna obična girly djevojka iz susjedstva koju bi svatko želio imati za najbolju prijateljicu. Da, priznajem, ponekad mi je znala ići na živce zbog svoje nesvjesnosti i dobrote, ali njena simpatičnost je prevagnula i postala mi je jedna od najdražih glavnih likova ovog žanra. Što se tiče njenog izbora dečkiju, stvarno ne znam. Zapravo volim i Petera i Josha i sretna sam dokle god završi s jednim od njih dvojice. Doduše, Larin odnos s Peterom, iako nevjerojatno zabavan, pomalo mi je nategnut i nerealan u početku, ali mi Peter kroz knjigu postaje sve draži i draži pa sam na kraju prešla preko sveg tog na početku. S druge strane, Josh mi se odmah uvukao pod kožu i obožavam ga. Njih su dvojica u potpunosti različiti, ali ih svejedno jednako volim i navijam za njih da osvoje Laru Jean (da, za obojicu).

Jenny Han zna kako napisati roman za mlade. Kratka poglavlja, jednostavan jezik, snažna poruka, dinamična i zabavna radnja, ljupka glavna junakinja i nekoliko zgodnih dečkiju savršena su kombinacija za opuštajući ljubavni roman. Ali, osim ljubavne priče koja je vrlo česta u romanima za mlade, Han dodaje još jedan važan aspekt u životu mladih (a koji drugi pisci često izostavljaju – obitelj. Lara Jean i njena obitelj jedna su od rijetkih obitelji u literaturi za mlade koja zapravo funkcionira; problemi se rješavaju razgovorom, a članovi obitelji nisu samo spomenuti, već imaju važnu ulogu u radnji i razvoju glavnog lika. Osim toga, naša junakinja djelomično je Korejka pa tijekom knjige dolazimo u doticaj s korejskom kulturom, a kako je i sama autorica porijeklom Korejka, ti su elementi uvjerljivo i točno dočarani, dajući ovoj knjizi dozu originalnosti i različitosti.

Jako mi je drago što sam napokon pročitala ovu knjigu i svakako bih ju preporučila. Smatram da ova knjiga promiče neke vrlo važne vrijednosti i da bi ju mladi svakako trebali pročitati.

P. S. Htjela bih napomenuti kako sam slušala audio-verziju ove knjige i ne preporučam ju; jako je spora, a naratorica s vremenom postane naporna jer joj dijalozi nisu nimalo uvjerljivi, a ton je često pogrešan. Ali preporučam ju u svakom drugom formatu jer zaslužuje biti pročitana.