Naslov: Obilje Katherina
(eng. An Abundance of Katherines)
Izdavač: Fokus
252 str., meki uvez

49564

Green je pronašao svoju tajnu formulu za pisanje dobrih romana za mlade s kojom nikada ne može pogriješiti.

Obilje Katherina mi je četvrta Greenova knjiga koju sam pročitala pa mislim da sa sigurnošu mogu reći kako mi je John Green jedan od najdražih autora. Iako još niti jedna njegova knjiga nije nadmašila Grešku u našim zvijezdama, prilično sam sigurna kako mi je upravo ova na drugome mjestu.

Neću lagati, nije ovo nekakva izvanredna ljubavna priča ili epska avantura. Nemojte to niti očekivati. Ipak, ova je knjiga u mnogočemu posebna, a upravo ta posebnost osvaja čitatelje diljem svijeta. Od matematičkih funkcija i stranih jezika, preko tvornice tampona, lova na veprove, Franza Ferdinanda i Nikole Tesle goluboljupca pa sve do anagrama – sve to ukomponirano je u ovu zabavnu, ali i poprilično poučnu knjigu. Oh, gotovo sam zaboravila spomenuti Katherine (svih 19). Iako su one pokretač i osnovni motiv radnje, zapravo nisu toliko zanimljive kao sve ostalo što sam gore nabrojala.

Colin mi je u početku bio poprilično naporan s tim svojim cmizdrenjem oko Katherine, ali što je više knjiga odmicala postajao mi je simpatičniji. Dobro, još uvijek nisam shvatila poantu njegovog Teorema (iako shvaćam matematiku koja stoji iza njega), ali sam prešla preko toga jer mi je sve ostalo bilo zanimljivo. Upravo tako, sporedni likovi i detalji u priči zapravo su me se puno više dojmili nego glavni lik i njegovi ljubavni problemi. Hassan je, naprimjer, iznimno zanimljiv lik koji me nasmijavao na svakoj stranici, a Lindsey mi je od samog početka bila totalno draga i unjela malo ženskog duha u cijelu priču.

Smatram da je ovo najbolje napisana Greenova knjiga, iako je radnja možda bila pomalo nedostatna. Ipak, različitost je ono što me kod Greena osvaja, a toga ovdje definitivno nije nedostajalo. Sviđa mi se i opušteni stil kojim je pisana cijela knjiga, kao da prepričava zgode i nezgode svog prijatelja (Colina) nekom drugom prijatelju (čitatelju). Osim toga, fus-note kojima ova knjiga obiluje posebno su me zabavile, a smatram da sam ujedno naučila i hrpu novih informacija (jer sam i sama pomalo poput Colina).

Od srca preporučam Obilje Katherina jer osim što je nevjerojatno zabavna i brzo se čita, također sadrži i važne životne poruke i može svakoga ponešto naučiti. Još samo jedna sitnica koju bih htjela spomenuti, i zbog čega mi je ova knjiga još draža, je činjenica da poručuje kako ne mora svako ‘čudo od djeteta’ biti vrhunski matematičar i obožavati brojeve, već može tu svoju genijalnost usmjeriti na jezike i slova. Zašto bi svi pametni klinci morali voljeti matematiku?