Naslov: Nestala
(eng. Gone Girl)
Izdavač: Fraktura
438 str., meki uvez

nestala_300dpi

Mračni triler koji genijalno prikazuje sve uvrnute aspekte ljudskih odnosa.

Nakon Oštrih predmeta jednostavno sam morala ponovno pokušati s Nestalom jer nisam mogla podnijeti da nisam završila tu knjigu. A i htjela sam još Gillian Flynn. Odlučila sam joj dati još jednu šansu i neizmjerno mi je drago zbog toga. Nemam pojma zašto nije funkcioniralo kad sam prvi put počela čitati ovu knjigu u listopadu prošle godine, jer ova knjiga je totalno fantastična i nisam ju mogla ispustiti iz ruku (dokaz: ostala sam budna do pola jedan samo kako bih ju završila).

Početak je možda malčice spor, ali sada već poćinjem misliti kako je to jednostavno Flynnin stil i navikavam se jer ostatak knjige to svakako nadoknadi. U Nestaloj nemamo klasično ubojstvo i potragu za ubojicom, već umjesto toga pokušavamo shvatiti glavne likove i njihove motive. Iako sam bila poprilično sigurna da Nick nije ništa učinio Amy, uvijek je postojala ta mala šansa da možda ipak je, budući da je mnogo toga samo prešućivao i bio prilično nepouzdan pripovjedač. A upravo zbog tih nepouzdanih pripovjedača (i Nick i Amy) nisam znala što da očekujem i uspjela sam se šokirati gotovo na svakoj stranici.

Budući da je Gillian Flynn majstorica psiholoških trilera, likovi u ovoj knjizi briljantno su razrađeni. Tako su kompleksni i zanimljivi, a istovremeno odvratni i poremećeni, jednostavno sam uživala čitati o njima (iako su me zgražali). Nisam uspjela zavoljeti niti jednog lika, ne mogu se natjerati da suosjećam s njima, ali to nije niti cilj ove knjige.
Nick mi je u početku možda i bio simpatičan (hej, pa ipak je glavni lik, sigurno je pozitivac), ali što je knjiga odmicala i što sam ga bolje upoznavala, sve mi se više gadio. Iako sam ga (uglavnom) shvaćala, ne podržavam njegove odluke i postupke. Amy pak, s druge strane, nisam nimalo podržavala, ni u jednom trenutku, čak niti na samom početku. Čitajući njen dnevnik pomalo sam ju žalila, ali mi je uglavnom išla na živce, dok je u drugom dijelu knjige postala mnogo zanimljivija, ali pred kraj mi je opet postala naporna i mrska. Ostali likovi zapravo se nisu toliko isticali, postojali su samo kako bi podupirali radnju, no zapravo nisu previše sudjelovali u njoj. U nekoj drugoj knjizi to bi mi možda smetalo, ali mi je ovdje to nekako odgovaralo. Cijela knjiga opisuje Amyin i Nickov odnos i bilo bi suvišno da neki drugi likovi pokušaju preuzeti pozornicu.

Ako usporedim Oštre predmete, Flynnin debitantski roman, i Nestalu, njeno najnovije djelo, moram reći kako ne vidi puno razlike u samom stilu ili vještini jer su obje knjige vrhunski briljantno napisane i pomalo zastrašujuće. Mislim da sa sigurnošću mogu reći kako se toj ženi divim na njenoj mašti, ali i vještini da ispriča jednu tako uvrnutu i zamršenu priču. Osim toga, ima talent da uočava i najmanje ljudske mane, ulazi duboko u psihu i sve to upakira u fantastične likove koje obožavamo prezirati. Ako to nisu odlike vrhunskog pisca, onda zaista ne znam što jesu.

Ako to do sada niste zaključili, preporučam Nestalu iako ponovno upozoravam da nije za svakoga. Ako vas uznemirava nasilje, psovanje ili seks u knjigama, onda ju možda preskočite, ali inače ju svakako pročitajte.