Naslov: Pad anđela
(eng. Angelfall)
Godina izdanja: 2015
281 str., meki uvez

pad-andjela

Mislite da su anđeli prekrasna bića koja štite ljudski rod? Da su plemeniti, dobri i nikada vam ne bi naudili? Pročitajte ovu knjigu pa ću vas pitati ponovno.

Čim sam prvi put čula za ovu knjigu, znala sam da će mi se svidjeti. Ipak, nadmašila je sva moja očekivanja i potpuno me osvojila. Već dugo nisam pročitala knjigu u manje od 24 sata, ali Pad anđela natjerala me na to.

Od prve stranice ova je knjiga puna akcije i preokreta, nikad zapravo nismo sigurni što se točno događa i zašto, ali svejedno nastavljamo čitati dalje jer jednostavno MORAMO. Prije čitanja očekivala sam laganu ljubavnu priču između anđela i djevojke u distopijskom svijetu gdje ona pokušava glumiti junakinju i spasiti čovječanstvo, a on se srami svoje vrste i želi pomoći ljudima. Znate, tipični roman za mlade? Ne. To uopće nije radnja ove knjige. Istina, imamo djevojku i anđela u distopijskom svijetu, no tu svaka sličnost prestaje. Kao prvo, ovo nije ljubavna priča. Da, postoji određena privlačnost između dvoje glavnih likova i naravno da sam cijelu knjigu iščekivala da budu zajedno, no radnja je mnogo više od toga. Najviše su me iznenadile sve te uvrnute i odvratne stvari koje su se pojavljivale u knjizi (neću reći više od toga zbog spoilera) jer zapravo ne znamo zašto postoje. Dobro, tijekom cijele knjige nemamo pojma koji se vrag događa pa zašto ne dodati i jezive elemente.

Penryn je jedna od najboljih YA junakinja koje sam imala prilike upoznati. Znate kako inače sve te tinejdžerice koje su cijeli život bile dobre curice odjednom postanu kung-fu majstori kad se nađu u opasnom distopijskom svijetu? Da, i meni je to neuvjerljivo. Penryn također odlično barata borilačkim vještinama i totalno je kul, ali za razliku od svih ostalih “junakinja”, ona zapravo ima objašnjenje kako je stekla te vještine i očito je kako joj nisu samo pale s neba. Osim toga, racionalna je (uglavnom) i ne pokušava spasiti cijeli svijet, već samo svoju sestru i to joj je dovoljno.  Još jedno ogromno osvježenje, koje možda nema toliko veze s njenim likom koliko s načinom pisanja, jer to što nismo cijelu knjigu čitali o tome kako ona razmišlja koliko je Raffe savršen i prekrasan i kako bi bilo divno i krasno kad bi bili zajedno. Napokon jedna knjiga u kojoj glavna junakinja ne slini zbog svakog muškog lika koji joj se obrati.
Okej, Raffe. Zaista je savršen i prekrasan, ali to nam je ovdje pokazano, a ne rečeno, što je iznimno važna razlika. Ne znam što bih rekla o njemu, a da ne otkrijem neke važne preokrete u knjizi pa ću se fokusirati na njegov odnos s Penryn. Već sam spomenula kako je osvježavajuće što romansa nije u prvom planu, ali zapravo mi ne smetaju romantični trenuci u knjigama za mlade. Nimalo. Ono što me inače nervira, kad se glavni likovi upoznaju i pet stranica kasnije već izjavljuju kako se vole i kako bi umrli jedan za drugoga, a zapravo su samo idioti koji bezveze riskiraju svoj život, toga tu nije bilo. Penryn i Raffe započeli su kao neprijatelji koji se neće međusobno ubiti samo zbog uzajamne koristi, a onda tijekom cijele knjige gledamo kako njihov odnos polako prerasta u prijateljstvo. Nema onih gluposti: promijenit ću se zbog nje, ona je drugačija i bla bla bla… Svatko ostaje svoja osoba i ima svoj cilj, ne postaju ovisni jedan o drugome. Mislim da sam možda malo pretjerala s ovim odlomkom, ali baš sam se uživila i nadam se da ste barem stekli dojam koliko obožavam ovu knjigu.
Skoro sam zaboravila spomenuti Penryninu majku. Iako se samo pojavljivala i nestajala tijekom knjige, bila mi je iznimno zanimljiv lik. Šizofreničarka u distopijskom svijetu sa zlim anđelima – ako vas do sada nisam uvjerila da date ovoj knjizi šansu, to vas mora zainteresirati.

Još nešto što me se posebno dojmilo je stil pisanja. Prvo, kratka poglavlja koja obožavam. Drugo, fantastični opisi koji mi omogućuju da sve scene mogu lako dočarati u svojoj glavi, a oper nisu predetaljni da postane zamorno čitati. Treće, hrpa akcije i misterije zbog koje je nemoguće ispustiti ovu knjigu iz ruku. Četvrto, jezivi opisi užasa s kojima se Penryn susreće i nemilosrdni preokreti zbog kojih ste istovremeno sretni jer su toliko briljantni i ljuti jer Penryn i Raffe imaju novi problem. I peto, odlično razrađeni i realni likovi (što mi se možda i najviše svidjelo).

Ako već nije očito, apsolutno obožavam ovu knjigu i od srca ju preporučam, ali upozoravam da postoje poprilično slikoviti opisi pomalo odvratnih scena pa imajte to na umu ako ste osjetljiviji na takve stvari. Ja jedva čekam da izađe i druga knjiga, Svijet Poslije, jer moram saznati što se događa dalje. Sva sreća pa je Znanje najavilo skori izlazak.