Autor: Nicola Yoon
Naslov: Everything, Everything
Izdavač: Delacorte
Godina izdanja: 2015.
310 str., meki uvez
Kupi knjigu

9780552574235

Everything, Everything je dirljiva priča o djevojci koja želi biti više od bolesne cure kojoj je vanjski svijet zabranjen.

Odlučila sam pročitati ovu knjigu zbog brojnih divnih komentara na koje sam naišla i činilo se kako ne postoji osoba kojoj se Everything, Everything nije svidjela. Možda sam imala prevelika očekivanja, možda nisam čitala ovu knjigu u dobro vrijeme, možda sam postala previše kritična i prerastam YA… ne znam, ali nešto sa mnom i ovom knjigom nije kliknulo.

Početak je bio dobar i bila sam uvjerena kako ću obožavati ovu knjigu, ali onda se dogodio najneuvjerljiviji instalove o kojem sam čitala u posljednje vrijeme i nisam mogla prijeći preko toga. Dobro, priznajem, bili su slatki i bilo mi je zabavno čitati o njima, ali ova bi knjiga bila mnogo bolja kad bi cijela ta romansa trajala nešto dulje i bila malo opširnija i uvjerljivija. Osim toga, obrat na kraju mi je pokvario cijelu knjigu i pretvorio ju u tipičnu romansu za tinejdžere i ništa više od toga. A ovo je trebala biti priča o nošenju s bolesti…

Ako ništa drugo, barem su likovi bili različiti i zanimljivi. Sviđa mi se raznolikost u nacionalnosti, ali i činjenica da svaki lik ima osobnost i neku pozadinsku priču unatoč tomu što je ova knjiga poprilično kratka. Imam osjećaj da ako kažem bilo što drugo o likovima, na neki način ću pokvariti užitak čitanja jer likovi su definitivno najbolji dio ove knjige.

Veliki plus svakako je i način na koji je sama knjiga napisana. E-mailovi, poruke, crteži i sve ostale sitnice razbacane po knjizi svakako su učinile iskustvo čitanja zanimljivijim i interaktivnijim. I sam stil pisanja je prekrasan, a knjiga obiluje divnim citatima koje bi svakako valjalo upamtiti. Osim što je knjiga sama po sebi kratka i brzo se čita, iznimno kratka poglavlja i sve te sličice i poruke omogućuju da proletite kroz knjigu u svega nekoliko sati.

Everything, Everything imala je ogroman potencijal koji, nažalost, nije u potpunosti iskorišten i neizmjerno mi je žao zbog toga. Čini se kao da je Nicola Yoon imala ideju i započela dobro, a onda nije znala što bi dalje pa je sve zbrzala i završila knjigu tek toliko da završi. Mnoga su pitanja ostala neodgovorena, a sam kraj je totalno nerealističan. Sve u svemu, očekivala sam puno, a na kraju ostala razočarana. Kako god, ipak preporučam ovu knjigu ako želite brzo i zabavno ljetno štivo koje možete pročitati u jedno popodne.

 

