Autor: Marisha Pessl
Naslov: Noćni film
(eng. Night Film)
595 str., meki uvez

nnnn_5a2f19f5e78a89f93d693b1fb04ea8c8

Nezaboravni triler koji će vas natjerati da preispitate sve u što ste do tada vjerovali i zapitate se jesu li nadnaravne pojave ipak moguće.

Već više od godinu dana slušam o ovoj knjizi i nailazim na fantastiččne komentare. Onda sam saznala da ju je Znanje odlučilo prevesti i znala sam da je vrijeme da napokon i ja pročitam Noćni film i vidim u čemu je stvar. E pa, stvar je u tome da je ova knjiga stvarno fantastična i čitatelji su to prepoznali. Nisam zapravo znala u što se upuštam kad sam krenula s čitanjem, tako da je uspjela nadmašiti moja očekivanja u nekim aspektima.

Glavni razlog zašto sam uopće počela čitati ovu knjigu (osim razloga navedenih ranije) bio je način na koji je knjiga napisana. Volim kad knjige imaju to nešto drugačije, a članci, internetske stranice i drugi isječci razbacani po ovoj knjizi daju Noćnom filmu dozu interaktivnosti i dodatno su me zainteresirali za knjigu. Još jedan veliki plus bila su kratka poglavlja (uglavnom) i upravo zahvaljujući njima nisam mogla ispustiti ovu knjigu iz ruku. Sam stil pisanja također je bio vrhunski i rado bih pročitala još nešto iz pera Marishe Pessl, ali smatram kako nije bilo potrebe da ova knjiga ima gotovo 600 stranica. Mislim da se ista priča jednako dobro mogla ispričati na puno manje stranica i da se nepotrebno odužila, zbog čega mi je na trenutke bilo dosadno. Ipak, sve je to stvar ukusa i nije toliko utjecalo na moj doživljaj knjige, svejedno sam mogla uživati u čitanju.

Od samog početka knjiga je zanimljiva i ne možete prestati čitati jer morate saznati što se dogodilo Ashley. Nakon nekog vremena zapravo više nije bitno što se dogodilo Ashley, već je u pitanju puno veća misterija koja okružuje cijelu obitelj Cordova. Radnja je puna jezivih elemenata i raznih likova koji pridonose cjelokupnoj priči na razne načine. Možda mi je bilo malčice neuvjerljivo što su svi likovi odmah bili spremni reći sve što znaju i Scott je bez većih problema uspio doći do mnogih informacija, ali lako sam prešla preko toga jer je knjiga bila dovoljno duga unatoč tomu. Jako mi se svidjelo što u različitim trenucima u knjizi očekujemo različite rasplete, a na sam kraj zapravo je nešto potpuno drugačije i neočekivano, a zapravo opet tako jednostavno i logično. Autorica zna kako se poigrati s čitateljevim umom i natjerati ga da razmišlja na način na koji ona to želi. Fantastično.

Naš glavni lik, Scott McGrath, nije mi zapravo bio posebno drag, ali mi je bilo zanimljivo pratiti njegovo istraživanje i promatrati njegov život. Zapravo sam ga tijekom knjige smatrala jadnim i pomalo očajnim, ali to je samo doprinjelo cjelokupnoj priči, tako da time me mislim ništa negativno. Sad već vidim kako je u knjigama ovog žanra običaj da su glavni likovi jadni i nesretni, a život im je manje-više sranje.
Scottovi pomoćnici u istraživanju, Nora i Hopper, zapravo su jedini likovi uz Scotta i obitelj Cordova koji se po nečemu ističu. Oboje su vrlo zanimljivi likovi s pozadinskom pričom, a sviđa mi se što ih kroz knjigu postupno upoznajemo zajedno sa Scottom i prije nego što shvatimo, povezali smo se s njima i želimo im dug i sretan život. Jednostavno se uvuku pod kožu. Hopper mi je posebno drag jer mi je njegova motivacija najuvjerljivija, a njegova priča najviše mi je prirasla srcu.
Ne mogu govoriti o likovima, a da ne spomenem žilu kucavicu cijele ove knjige, obitelj Cordova. Fascinantni su, pomalo jezivi, nevjerojatno zanimljivi i krajnje čudni. Barem dok ne saznate njihovu priču.

Ako ste fan psiholoških trilera, ali i ako niste, od srca vam preporučam Noćni film. Nemojte da vas veličina obeshrabri. Iako se čita brzo, ostaje u mislima još dugo nakon što ju zatvorite.