Autor: A. G. Riddle
Naslov: Raskrižje
(eng. Departure)
303 str., meki uvez

raskrizje-279x430

Znanstveno-fantastični roman koji briljantno prikazuje za što je sve ljudski rod sposoban – i pozitivno i negativno.

Priznajem, ovoj knjizi privukla me isključivo naslovnica, ali sada moram naglasiti kako je Raskrižje puno više od lijepe knjige na polici. Otkad sam ju kupila, uvijek mi je bila tu negdje u mislima i čekala da ji konačno uzmem i pročitam. Neizmjerno mi je drago što nisam predugo čekala. Ova knjiga zaslužuje sve moguće hvale i pozitivne recenzije, tako da će i ovo biti jedna takva.

Sviđa mi se što se od samog početka nešto događa. Nema uvoda, nema upounavanja radnje i likova. Jedno poglavlje da shavatimo gdje smo i bum, prvi zaplet. A nakon toga radnja nimalo ne usporava već jedan zaplet vodi drugome i prije nego što shvatite, već ste na polovici knjige. Iako smo možda u nekim trenucima preplavljeni informacijama koje je nekima malo teže odjednom upiti, meni to nije naročito smetalo jer sam stalno željela još i nastojala povezati sve što se događa.

Likovi su, po meni, iznimno velik dio ove knjige. Bilo da se radi o pojedincu ili masi, Riddle zna kako predstaviti realistične likove. Svaki od glavnih likova ima svoju osobnost i može ga se lako razlikovati od ostalih, a svatko doprinosi radnji na svoj način. Kako knjiga odmiče, zapravo saznajemo ulogu svakoga od njih i njihove se prošlosti (ili budućnosti) isprepliću. Ne mogu izdvojiti najdražeg lika jer je svatko od njih poseban na svoj način i u svakom sam pronašla nešto zbog čega će mi još dugo ostati u sjećanju. Ipak, moram posebno istaknuti Harper jer je njena spisateljska karijera unijela u ovu knjigu nešto posebno. Kroz Haprerin lik gotovo da vidimo kroz što je sve sam autor prolazio na svom putovanju pisanja Raskrižja. I ne, nisam to izmislila, u ovoj knjizi stvarno ima autobiografskih elemenata.

Način na koji je sama knjiga razdijeljena odlično se uklapa u samu priču. Iako su tri dijela knjige očito povezana, svaki je imao nekakav svoj ton i svoju radnju, a opet se sve smisleno uklapalo s ostatkom knjige i ništa nije bilo “viška”. Dvije perspektive iz kojih je priča ispričana odlično se nadopunjuju i mislim da bi mnogo toga priči nedostajalo kad bi bila pripovijedana iz samo jedne perspektive. Riddle je nevjerojatno pametan čovjek koji u ovoj knjizi propituje razne aspekte ljudske prirode, ali osim vrhunskog proučavanja i portretiranja likova, knjiga obiluje i znanošću koja radnji daje smisao, a opet je objašnjena na način da bude razumljiva svima.

Ovaj fantastični roman jedan je od najboljih koje sam pročitala u poslijednje vrijeme i svakako je nezaobilazno štivo za sve ljubitelje znanstvene fantastike, ali i ostale.