Autor: Blake Crouch
Naslov: Wayward Pines – Dobrodošli u raj
(eng. Pines)
Godina izdanja: 2015.
297 str., meki uvez

wayward-pines

Ethan Burke, agent Tajne službe, probudi se na obali rijeke bez saznanja o tome gdje se nalazi i kako je tamo dospio. Zapravo, ne sjeća se niti kako se zove. Uskoro mu se sjećanja počinju vraćati, ali gradić u kojem se zatekao, Wayward Pines, nikako mu se ne sviđa. Unatoč prijateljski raspoloženim stanovnicima i idiličnoj okolini, Ethan sumnja kako nešto nije kako treba.

Sam koncept Wayward Pinesa i ideja ove knjige jako su dobri, ali izvedba ne toliko. Tijekom velikog dijela ove knjige, a posebno na početku, bilo mi je poprilično dosadno i samo sam čekala da se nešto konkretno počne događati, a ne da pratimo glavnog lika kako pokušava nešto kupiti iako zna da nema ni novčića. Možda zvuči banalno, ali stvarno postane naporno nakon nekog vremena. Ipak, nakon što sam preživjela početnih dvjestotinjak stranica dosade, nešto konkretno se počelo i događati pa mi se vjera u ovu knjigu vratila. Nije dugo potrajalo. Na svega nekoliko stranica predstavljena nam je zamisao autora i objašnjeno sve što nas je mučilo tijekom cijele knjige, ali bila je to samo hrpa nabacanih informacija koju mogu u potpunosti upiti samo oni koji su spremni duboko se koncentrirati na ono što čitaju. Iako je trebalo, malo je toga na kraju imalo smisla i cijela knjiga je, po meni, bez glave i repa.

Ethan Burke jedan je od najiritantnijih likova o kojima sam čitala u posljednje vrijeme. Stvarno sam pokušavala razumjeti ga, suosjećati s njime ili tako nešto, ali jednostavno nisam uspjela. Išao mi je na živce od samog početka i to ne nije nimalo popravilo kasnije.
Ostali likovi zapravo ni nisu likovi, već samo imena koja piscu služe kako bi priča bila “realistična”. Nitko od njih ni po čemu nije pamtljiv i nema značajniju ulogu u priči, što je još jedno razočaranje. Vrlo je teško napisati knjigu sa samo jednim likom i da bude dobra. Blake Crouch nije uspio.

Već sam spomenula koliko mi je ova knjiga bila dosadna, a preduga poglavlja u tome nisu nimalo pomogla. Sve se samo otezalo i otezalo, a ništa se zapravo nije događalo i bila sam blizu da odustanem, ali mali dio mene ipak je htio znati koji se vrag uopće događa pa sam nastavljala s čitanjem. I to je jedina pohvala koju mogu dati Blakeu Crouchu, osim odlične ideje za knjigu. Budući da se trudim biti pozitivna, reći ću i da mi se svidjelo kako su u jednu knjigu uklopljeni elementi horora, misterije, znanstvene fantastike i trilera, a sama priča nije nešto već viđeno.

Sve u svemu, nisam oduševljena. Wayward Pines imala je svojih svijetlih trenutaka, ali to je sve. Također sam čula da je serija puno bolja, pa se veselim pružiti ovoj priči još jednu šansu, jer kao što rekoh, ima potencijala. Ne mogu ju preporučiti jer sam čitala i boljih knjiga s ovakvim preokretom, samo što su te mnogo bolje izvedene. Ako ste svejedno zainteresirani za ovu knjigu, dajte joj šansu, ali nemojte imati prevelika očekivanja.