Autori: J. K. Rowling, Jack Thorne, John Tiffany
Naslov: Harry Potter and the Cursed Child
Izdavač: Little Brown
352 str., tvrdi uvez

626F6F78747265616D=7474747474727576707<7473

Harry Potter and the Cursed Child prati avanture i probleme Albusa Severusa Pottera koji se pokušava nositi s činjenicom da je sušta suprotnost svom poznatom ocu.

Još uvijek mi nije jasno zašto je ovo objavljeno i ima status osme Harry Potter knjige. To je pogrešno iz mnogo razloga. Istovremeno i obožavam i mrzim ovu knjigu i ne znam kako da uopće posložim sve svoje misli o ovome. Htjela bih prvo naglasiti jednu stvar: proletjela sam kroz Harry Potter and the Cursed Child i stvarno sam uživala, nisam mogla prestati čitati jer sam morala znati što će se dogoditi. Ipak, imala sam puno problema i morat ću ih podijeliti ovdje. Ali prvo pozitiva, jer ipak se radi o Harryju Potteru.Svašta se izdogađalo u ovoj relativno kratkoj knjizi i ta hrpa akcije upravo je ono što me držalo prikovanom za tablet. Ali (znam da odmičem od pozitive, žao mi je), velika većina radnje nije zapravo imala smisla i bilo je samo bespotrebno pretresanje istih motiva i scena. Čitala sam fanfictione koji su imali više smisla.

Likovi su svakako najbolji dio. I pritom ne mislim na stare likove, koji su totalno izvan svog elementa i nimalo ne sliče onima o kojima sam kao dijete čitala. Da, znam, sad bi trebali biti odrasli i odgovorni, ali njihova osobnost u potpunosti je nestala i to ovoj knjizi nikako ne mogu oprostiti. Što se tiče novih likova, Albusa i Scorpiusa, oni su fantastični.

Albus mi je zapravo bio pomalo naporan i previše se samosažalijevao, ali trudila sam se razumjeti ga. Kako me ova knjiga nagnala da pomalo prezirem Harryja, Albus je bio zgoditak, unatoč svojoj sebičnosti.
Scorpius i Draco najsvjetlije su točke ove knjige. Obožavam ih i ne mogu mrziti ovu knjigu jer oni su razlog zbog kojeg je cijelo iskustvo čitanja vrijedilo truda. Scorpius je sve što Draco u njegovim godinama nije bio i pomalo mi je teško za povjerovati da mu je doista sin, ali prešla sam preko toga jer ga previše volim. Draca obožavam još odavno, a u ovoj knjizi moja ljubav prema njemu dosegla je vrhunac. Priznajem, vjerojatno ni on nije zadržao osobnost iz originalnog serijala, ali za njega mi jedino ima smisla da se s godinama promijenio, jer je promjena na bolje. Dobro, dosta sam pisala o Dracu, ispričavam se zbog svojih izljeva ljubavi.

Sviđa mi se kako cijelom pričom zapravo prevladavaju likovi i odnosi među njima, a sama magija stavljena je u dugi plan, što vjerojatno ima veze s činjenicom da bi se ovo trebalo izvoditi u kazalištu, a jedini način prenošenja priče je putem dijaloga. Harryjev odnos s Albusom i cijela njihova drama zapravo mi je bila zanimljiva, iako iznimno frustrirajuća i ponekad tužna. Osim njih, imamo i odnos između Scorpiusa i Draca, također između oca i sina i tu zapravo uviđamo koliko su istovremeno njihovi odnosi i slični, ali i različiti. Veliki dio priče je i prijateljstvo između Albusa i Scorpiusa, ali nitko me ne može uvjeriti da njih dvojica nisu zaljubljeni jedan u drugog. Znam da ništa takvo nije implicirano u knjizi, ali uvjerena sam kako su obojica gay. Da je to istina, vjerojatno bih obožavala ovu knjigu.

Format drame svakako nije bio najbolje rješenje za ovu knjigu. Smatram da su trebali napraviti proznu verziju koja bi pratila ton originalnog serijala, ali istovremeno mi je drago što je toliko drugačija od ostalih sedam knjiga jer ju tako mogu odvojiti od primarne priče o Harryju. Žao mi je, ali ja ovu knjigu ne mogu shvatiti ozbiljno. Za mene će to vjerojatno zauvijek ostati samo fanfiction koji je slučajno objavljen. Imam osjećaj da su autori pouzimali ideje fanova o tome što se dogodilo/trebalo dogoditi s likovima i uklopili to u jednu relativno smislenu cjelinu i napravili od toga kazališnu predstavu.

Na kraju, ne znam kako da ocijenim ovu dramu. Stvarno sam htjela da mi se svidi i bilo je lijepo ponovno se vratiti u Hogwarts, ali mislim da je ovo bilo bespotrebno. Za mene je ovo samo još jedan način zarad novca na vjernim fanovima i ništa više. Treba znati stati.