Autor: Emily Lockhart
Naslov: Lažljivci
(eng. We Were Liars)
Izdavač: Mozaik knjiga
Godina izdanja: 2015.
244str., meki uvez
Kupi knjigu

Lazljivci-web

Savjet: Preporučam da se prije čitanja ne informirate o čemu se u knjizi radi jer je moguće da će vam to umanjiti iskustvo čitanja. Budući da ću ipak ukratko objasniti o čemu se radi (bez spoilera), preskočite prvi odlomak ako želite ući u ovu knjigu potpuno “slijepi”.

Cadence Sinclair svako ljeto provodi na otoku koji posjeduje njena obitelj sa svojim rođacima. Sve dok se jedno ljeto ne dogodi tragedija koja promjeni Cady i njenu obitelj. Cady se ne sjeća što se dogodilo, a čini se da nitko o tome ne želi razgovarati. Ništa više nije kako treba biti.


RADNJA

Kako da uopće govorim o radnji ove knjige? Velika većina radnje na početku je samo tipični ljetni roman za mlade – malo prijateljstva, malo obiteljskih odnosa, malo ljubavi. Što više knjiga odmiče, shvaćamo da ovo nije još jedan lagani ljetni roman i misterija preuzima glavnu riječ. Preokret na kraju mi je bio neočekivan i na prvu možda malčice zbunjujuć, ali što sam više o tome razmišljala, sve ima savršenog smisla.

Iako nije veliki dio radnje, svidjele su mi se Cadyne kratke bajke koje su se s vremena na vrijeme pojavljivale. U početku nisam shvaćala zašto su uopće dio knjige, ali nakon što bih ih pročitala, shvatila bih koliko snažnu poruku svaka od njih nosi.

LIKOVI

Htjela bih naglasiti kako su u Lažljivcima predstavljeni i mnogi ozbiljni problemi društva, kao što su rasizam i bogatstvo. Obitelj Sinclair je obitelj bogataša koji smatraju da su bolji od drugih i ogromni su snobovi, što je lijepo portretirano kroz cijelu knjigu. Nitko od članova obitelji Sinclair zapravo mi se nije posebno svidio upravo zbog toga koliki su snobovi, tako da neću puno pisati o njima.

Što se tiče naše glavne junakinje Cadence, nisam se mogla natjerati da mi se pretjerano sviđa. Da, suosjećala sam s njom, pogotovo na kraju knjige, ali nije mi bila posebno draga tijekom većine knjige. Jednostavno nismo kliknule.
Gat mi je vjerojatno najdraži lik i to samo zato što je drugačiji od svih ostalih likova. Svidjelo mi se kako je pričao o rasizmu i svim ostalim problemima, njegov odnos s Cady… sve. Jedini je lik koji me nije živcirao niti u jednom trenutku. Recimo.

PISANJE

E. Lockhart ima zaista neobičan i predivan stil koji mogu hvaliti do u beskonačnost. Priznajem, njeno pisanje ili obožavaš ili te živcira do besvijesti, ali za mene, poetičnost i ponavljanja dokaz su vještine i talenta pisanja. Metafore koje često koristi u početku su me zbunile jer nisam shvatila da su metafore, ali kasnije, kad sam se navikla na njih, potpuno su me oduševile. Sviđa mi se kako autorica uspijeva personificirati emocije i na drugačiji način prenijeti jednu potresnu i emocionalnu priču.


Ne mogu dovoljno nahvaliti ovu knjigu. Ipak, bilo je teško govoriti o ovoj knjizi bez otkrivanja o čemu se zapravo radi jer je iskustvo otkrivanja istine u ovoj knjizi neprocjenjivo. Zato pročitajte Lažljivce i priuštite si ovo prekrasno emocionalno putovanje.

