326 str., meki uvez

Autor: J. A. Redmerski
Naslov: Reviving Izabel
Izdavač: Createspace
314 str., meki uvez

2055967620559695

Sarai je od svoje četrnaeste godine prisiljena živjeti s ozloglašenim kriminalcem na njegovom imanju u Meksiku. Tijekom devet godina koliko je provela ondje, Sarai je izgubila svaku nadu da će ikada pobjeći i živjeti normalan život. Tako je barem sve dok ne vidi priliku za bijeg u Amerikancu koji posjeti njihov posjed. Sarai se time sve dublje zapetljava u opasnosti i tajne organiziranog kriminala, ali nije ni sanjala da će i sama htjeti postati ubojica.

Odlučila sam napisati jednu recenziju za prvu i drugu knjigu serijala In the Company of Killers prvenstveno zato što one zajedno čine jednu zaokruženu cjelinu. Imam čak i teoriju da su ove dvije knjige u početku trebale biti duologija, ali je autorica naknadno odlučila još pisati o ovim likovima. Nemam nikakvih problema s tim, dapače, mislim kako se o ovom svijetu može napisati još puno dobrih knjiga i jedva čekam sve ih pročitati.

Killing Sarai odličan je početak serijala u kojem postupno upoznajemo glavnu junakinju i njen dotadašnji život, a zatim ju pratimo i u pokušaju da od tog života pobjegne. Svidjelo mi se što se gotovo ništa nije odvijalo onako kako sam pretpostavljala da bude, od odnosa među glavnim likovima pa nadalje. Prema tome radnja nije nimalo predvidljiva i neprestano sam htjela nastaviti čitati jer sam željela znati što će se događati dalje.

Nastavak Reviving Izabel nastavio je u istom tonu, pun akcije i nepredvidljivih obrata. Radnja u drugoj knjizi zapravo je ono što sam očekivala od samog početka, ali drago mi je što smo prije toga imali jednu knjigu koja je nas, ali i Sarai, uvela u svijet organiziranog kriminala. Iako mi je Killing Sarai malčice draža, Reviving Izabel je jednako kvalitetan nastavak i sigurna sam da će i naredne knjige postići jednak učinak.

Sarai je iznimno zanimljiva glavna junakinja i svakom pročitanom stanicom sve mi se više sviđala. Nije ona tipična heroina koja želi mir u svijetu i ne želi nikome nauditi. Njoj se zapravo sviđa kriminal i ubijanje, bez nekog posebnog razloga i upravo je to ono osvježavajuće. Iako je u početku primorana na život u takvom svijetu, postupno počinje uviđati da joj se zapravo sviđa i odlučna je u tome da radi ono što želi, bez obzira što muškarac kojeg voli misli o tome. Neovisna je, tvrdoglava i uvijek radi ono što misli da je dobro, a čak i kad ne ispadne dobro, nastavlja dalje i ne predaje se.

Victor mi se svidio od samog početka jer ipak je on glavni muški lik. U prvoj knjizi bio mi je potpuna misterija i nisam nikako mogla shvatiti što je njegova motivacija i pozadinska priča, ali kad je to (ili barem dio toga) napokon otkriven, zavoljela sam njegov lik još više. Sviđa mi se njegov karakter, ali najviše činjenica da se trudio da mu osjećaji ne utječu na posao i ono što se mora napraviti. Kako priča odmiče, njegov lik se postupno mijenja i bilo je lijepo na kraju druge knjige vidjeti koliko se Victor promijenio i razvio, aš kao i Sarai.

Kako još nikad nisam čitala knjigu koja se bavi isključivo organiziranim kriminalom, nemam baš s čime usporediti ove knjige, ali gledala sam hrpu filmova i serija pa mislim da mogu slobodno reći kako je autorica odradila odličan posao prikazujući radnju i likove. Ništa mi se tijekom čitanja nije činilo neuvjerljivo i sviđa mi se kako ništa nije riješeno brzo i lako, već je uvijek nakon jednog zapleta slijedio drugi.

Kako su ovo ipak knjige za odrasle i svrstala bih ih barem u New Adult žanr, naravno da postoje scene seksa, ali čak su i one realistične i smještene da nekako odgovaraju ostatku radnje, a ne da bi odvratile čitatelja od onoga što se zapravo događa i dodale nekoliko stranica erotike da bi se knjiga bolje prodavala.

Budući da se ove knjige bave kriminalom, nasilje zauzima veliki dio u obje knjige i neizbježno je za kvalitetno prikazivanje svijeta u kojem se likovi nalaze pa imajte to na umu prije nego što krenete s čitanjem ako ste od onih sa slabijim želucem. Meni takve scene nisu smetale i smatram da su vrlo profesionalno napisane. Sve sam lako mogla zamisliti i što je najvažnije, imalo je smisla; likovi nisu ubijali i mučili jedni druge samo zato što bi knjiga trebala sadržavati nasilje, već je svaka radnja bila povezana s prethodnom i tvorila zaokruženu i smislenu cjelinu.

Obje knjige obiluju akcijom i brzo se čitaju, a obećajem da kad jednom počnete, nećete ih moći ispustiti iz ruku. Predlažem da ih čitate “u komadu”, jednu za drugom ili s relativno kratkim vremenskim razmakom jer odlično funkcioniraju kao cjelina. Svakako im dajte šansu.