Autor: Jude Deveraux
Naslov: Stvoreni za ljubav
(eng. Remembrance)
376 str., meki uvez

stvoreni za ljubav

Hayden Lane je spisateljica ljubavnih romana i upravo je pronašla svoju srodnu dušu u najnovijem liku o kojemu piše. Potpuno je opsjednuta njime i gotovo da niti ne primijeti kad ju zaručnik ostavlja. Jedino o čemu može razmišljati je taj muškarac kojeg je sama stvorila pa odlazi kod vidovnjakinje koja joj pomaže da se prisjeti prošlih života. Ipak, stvari vrlo brzo krenu naopako i Hayden nekako završi u šesnaestom stoljeću, a avantura koju će iskusiti možda joj otkrije da njena srodna duša ipak postoji, ali i razloge zbog kojih ne može biti s njim u sadašnjem životu.

Čim sam prvi put pročitala o čemu se radi u ovoj knjizi, znala sam da je to nešto po mom ukusu. Ipak, radnja nije išla u smjeru u kojem sam očekivala, ali to nije nužno loše. Kako god bilo, uživala sam u Stvoreni za ljubav već od prve stranice, a mislim da mi je sam početak knjige zapravo i najdraži dio. Na početku, kad upoznajemo našu glavnu junakinju koja je spisateljica, postoje dijelovi u kojima ona, ali i sama autorica knjige, objašnjavaju zašto vole to što rade, a ljubav prema pisanju pršti sa svake stranice. Čitajući te odlomke uhvatila me nostalgija i sama sam se poželjela vratiti pisanju, a na to me već dugo niti jedna knjiga nije nagnala. Ako već niste fan ljubavnih romana, pročitajte barem početak ove knjige jer je pun ljubavi i smatram ga svojevrsnom odom svim piscima. Nakon tog fantastičnog uvoda znala sam da me očekuje vrhunski ispričana priča i nisam se prevarila.

Iako ovo je ljubavni roman, definitivno zbog toga ne bi trebao biti podcijenjen. Stvoreni za ljubav je priča o ljubavi koja nadilazi granice vremena i prostora i drugačija je od svih ljubavnih romana koje sam dosad pročitala. Do sada sam naišla na nekoliko knjiga s idejom ljubavi koja se proteže kroz nekoliko života, ali niti jedna od njih nije bila tako fantastično dočarana kao ova. Tri života i tri para, a zapravo samo jedan, koja smo upoznali u ovoj knjizi znatno su se međusobno razlikovali, a opet smo jasno mogli uvidjeti da su glavni likovi uvijek isti i neumorno navijati za njih dvoje i njihovu ljubav.

Sam kraj nije mi se toliko svidio i mislim da je autorica u tom dijelu podbacila. Tijekom cijele knjige uspjela je stvoriti fantastične ljubavne priče s prokletstvima, sudbinama i preprekama, a na kraju, kad se sve nekako razriješi, posljednja ljubavna priča odvije se na svega nekoliko stranica, kao da je pala s neba. Nije mi bila nimalo uvjerljiva i nekako mi je pokvarila cjelokupni dojam. Kraj nije ni u kakvom suglasju s ostatkom romana i smatram ga nedostojnim ove knjige, ali to je samo moje mišljenje.

Hayden i njene prijašnje verzije istovremeno su mi se i svidjele i nisu, što valjda znači da su realistične. Kod Hayden, kao i kod ostalih djevojaka, svidjela mi se njena spisateljska strana, ali mislim da su, kad se radi o muškarcu kojeg vole/žele, bile potpuno zaluđene i pomalo glupe. Hayden mi je u tom aspektu bila najmanje draga, ali trudila sam se razumjeti ju jer hej, pa ipak je ovo ljubić.

Gospodin Savršeni – Tally, Tavy ili kako god se već zvao – svidio mi se bez obzira na činjenicu koliko mi je išao na živce. Svaka njegova verzija bila je nevjerojatno arogantna i iritantna, a posebno slijepa za ženske osjećaje i nesposobna za normalno ponašanje kad su one u pitanju. Ipak, Haydenina opsjednutost svakim od njih prešla je i na mene pa ga nisam mogla mrziti, samo mi je često išao na živce. Kako god, mislim da gospodin Savršeni i nije toliko savršen, već da je realan prikaz muškarca (i pri tome ne mislim na izgled, jer taj je dio poprilično nerealan).

Jude Deveraux je popularna autorica brojnih ljubavnih romana, ali meni je ovo tek prva njena knjiga koju sam pročitala. Iako sam čula brojne pohvale, moram priznati da nisam očekivala nešto toliko slojevito i kompleksno, a opet toliko lijepo i lako za čitanje. Svakako bih u budućnosti htjela pročitati još njenih romana i nadam se da će biti jednako dobri kao i ovaj, ako ne i bolji.

Stvoreni za ljubav je jednako odlična za čitanje na plaži ili uz kamin,  a obećajem da će zaokupiti vašu pažnju i progutat ćete ju u rekordnom vremenu. Nisam ju mogla ispustiti iz ruku, a sigurna sam da nećete moći ni vi.