Autor: Samantha Young
Naslov: Dublin Street – Opasna žudnja
(eng. On Dublin Street)
Izdavač: Fokus
245 str., meki uvez

dublin_street_s260x397

Jocelyn Butler se i nakon osam godina još uvijek ne može nositi s tragedijom koja ju je zadesila dok je imala petnaest. Osim gubitka roditelja, njena prošlost puna je trenutaka kojih se radije ne bi sjećala, a svoje probleme pokušava zaboraviti uvjeravajući samu sebe da je bezosjećajna. Nakon što se preseli u stan u Dublin Streetu počinje shvaćati kako ne može nastaviti tako živjeti, a Braden Carmichel odlučan je u namjeri da se Jocelyn otvori upravo njemu.

Prije nego što krenem isticati sve ono zbog čega Dublin Street nije najbolja knjiga koju sam ikad pročitala, htjela bih naglasiti da je nevjerojatno zabavna i izaziva ovisnost. Pročitala sam ju u samo jednom danu jer doslovno nisam mogla prestati jednom kad sam počela.

Dobro, reći ću to: Dublin Street je prepuna klišeja i već viđenih scena, ali me za to nije bilo nimalo briga. Da, mogla sam predvidjeti svaku scenu i svaki zaplet i rasplet, ali to nimalo nije umanjilo moj užitak čitanja i zato molim sve književne snobove da začepe svoje gubice i puste ljudima da uživaju u onome što im se sviđa. Okej, možda je ovo zvučalo pregrubo, ali morala sam to reći.

Unatoč mojoj novootkrivenoj ljubavi prema ovoj knjizi, moram spomenuti još nešto što sam primijetila. Autorica je pokušala u jednoj knjizi iskombinirati nekoliko traumatičnih iskustava, nekoliko osobnosti i raznih zapleta i pozadinskih priča, ali nije uspjela to odraditi kako treba. Ništa zapravo nije bilo uvjerljivo i cijela Jocelyna prošlost mi se činila kao hrpa nabacanih trauma koje su trebalo pomoći portretiranju njenog kaaktera, ali zapravo su ga samo činile neuvjerljivijim. Ista stvar je i s Bradenom i njegovom pričom – nekoliko nabacanih informacija koje nisu ni na kakav način dočarane čitatelju i nisam zapravo mogla dokučiti što je autorica željela postići.

Oba glavna lika, i Jocelyn i Braden, nisu mi se zapravo činili stvarni, vjerojatno zato što nisam mogla osjetiti njihove osobnosti tijekom većeg dijela knjigu. Tu i tamo njihovi bi likovi zasjali, ali većinom bi se to dogodilo tijekom njihove interkcije dok su pokušavali uvjeriti i sebe, ali i jedno drugo, da ne osjećaju ništa. U svim ostalim trenutcima imali smo tipične, ni po čemu posebne likove. No bez obzira koliko obični možda bili, Jocelyn i Braden uspjeli su me nasmijati, rastužiti i najčešće isfrustrirati svojom tvrdoglavošću. NIsam se mogla boriti protiv same sebe i naravno da sam na svakoj stranici uživala u njihovim razgovorima i reakcijama na međusobne postupke. Što da vam kažem, zabavni su.

U liku Ellie vidjela sam ogroman potencijal i bila sam sigurna da će mi ona na kraju biti najdraži lik, ali kako je knjiga odmicala počela sam uviđati da je njen lik samo još jedan pokretač radnje i još jedno sredstvo da bi se nešto događalo između Jocelyn i Bradena.

Već dugo nisam pročitala knjigu u ovom žanru koja nije bila vrhunski napisana, ali to nije nimalo umanjilo moj doživljaj. Ne mogu posebno pohvaliti stil pisanja, karakterizaciju likova ili razvoj radnje, ali Samantha Young svejedno ima ono nešto što privlači čitatelja i tjera ga da nastavi čitati njene knjige, a mislim da je to zapravo i najvažnije. U trenutku kad sam čitala knjigu nisam zapravo primjećivala nedostatke u radnji ili likovima, već sam do toga došla tek nakon što sam “progutala” cijelu knjigu i počela više razmišljati o njoj. Kad čitaš Dublin Street ne možeš razmišljati ni o čemu drugome, potpuno si obuzet onime što se događa likovima, čak i ako znaš što će se sljedeće dogoditi, a baš iz tog razloga volim čitanje. Tako da moje pohvale Samanthi Young i siguna sam da ću nastaviti čitati i njene druge knjige kad god poželim nešto što će me uvući u svoj svijet i neće puštati narednih nekoliko sati.

Stvarno mi je žao što sam toliko pljuvala po ovoj knjizi jer mi je jako draga, ali trudila sam se biti objektivna. Eto, priznajem, nije najkvalitetnija knjiga ikad, ali ako ste fan New Adulta ili ljubavnih romana, a tražite zabavno i lako štivo koje nećete shvaćati previše ozbiljno, nešto s puno drame i sretnim završetkom (i ne, nije to spoiler, vidi se iz aviona da ova knjiga ima happy end), onda je Dublin Street upravo ono što vam treba. Ako tražite nešto novo, drugačije, pametno i duboko, preskočite ovu.