Autor: Eileen Cook
Naslov: With Malice
Izdavač: HMH Books
316 str., tvrdi uvez

26153925

Kad se Jill probudi u bolnici, nema pojma kako je tamo dospjela. Ubrzo saznaje da je sudjelovala u automobilskoj nesreći, a njena je najbolja prijateljica poginula. Jill se ne sjeća posljednjih šest tjedana, a retrogradna amnezija natjerala ju je da zaboravi cijeli školski izlet u Italiju, gdje se nesreća i dogodila. Nitko ne zna što se zapravo dogodilo, a sve više dokaza upućuje na to da je Jill namjerno ubila svoju najbolju prijateljicu.

Iako opis knjige možda otkriva puno i neki bi ga mogli protumačiti kao spoiler, mislim da zapravo to nije. Cjelokupna radnja vrti se oko tog jednog događaja, ali ono što čini ovu knjigu toliko zanimljivom je nošenje likova sa situacijom, a ne situacija sama po sebi. Ono što With Malice zapravo jest je prikaz Jillinog osvješćivanja i pokušaja da shvati što se zapravo dogodilo dok paralelno pratimo sve dokaze koji nam pružaju različite perspektive, tako da ni u jednom trenutku nismo sigurni što mislimo. Nema ovdje nikakve akcije ili iznimno napetih trenutaka jer je Jill tijekom cijele knjige u bolnici i rehabilitacijskom centru, ali to ne znači da je knjiga dosadna i da se ništa ne događa. Upravo suprotno. Kroz cijelu knjigu pojavljuju se razne teorije što se moglo dogoditi i zašto, a čitatelj ubrzo shvati da preispituje gotovo svaku riječ. Nikad nisam pročitala misteriju ovakvog tipa koja je istovremeno i literatura za mlade pa je ovo bilo ugodno iznenađenje i jedva čekam pročitati još neku knjigu poput ove.

Nikoga od likova zapravo nisam mogla voljeti. U početku sam simpatizirala Jill, ali što se više detalja otkrivalo, postajala mi je sve manje draga, a to nije imalo nikakve veze s činjenicom da ju optužuju za ubojstvo. Jednostavno mi se nije svidjela kao osoba, iako sam pronašla neke sličnosti s njom. Što se tiče svih ostalih likova, nitko se zapravo nije posebno isticao i svi su bili manje-više tipizirani i obični. Iznenađujuće, ali to mi zapravo i nije smetalo jer se cijela knjiga ionako vrti oko Jill i njenog odnosa sa Simone, a ostali likovi su tu samo kako bi bili potpora priči i ništa više. Kad sam već spomenula Simone, reći ću samo da mi se niti u jednom trenutku nije svidjela, ali to je valjda bio i cilj, zar ne?

Ono što čini With Malice drugačijom od ostalih misterija/trilera je način na koji je priča ispričana. Osim što cijelu priču promatramo iz Jilline perspektive, autorica nam je omogućila da sagledamo situaciju i iz mnogo drugih perspektiva koristeći različite tehnike – prijepisi policijskog ispitivanja, komentari na društvenim mrežama, blog objave, tv emisije i razni drugi medijski sadržaji koji čine iskustvo čitanja mnogo zanimljivijim.

Svidjela mi se i poruka koju ova knjiga nosi i mislim da je kraj fantastično izveden. Pretpostavljala sam da autorica ide u tom smjeru, ali sve dok nije bilo potvrđeno, nisam zapravo bila sigurna što se zapravo dogodilo. Ipak, čak i kad smo saznali kako i zašto se nesreća dogodila, rasplet i završetak potpuno su me oduševili i mislim da je Eileen Cook završila knjigu na najbolji mogući način.

Preporučila bih vam ovu knjigu čak i ako niste neki veliki fan trilera i misterija jer With Malice se lako čita, prvenstveno jer je namijenjena tinejdžerima, ali mislim da može jednako oduševiti sve uzraste. Svakako joj dajte šansu ako ste imalo zainteresirani.